Top 8 namirnica za jačanje imuniteta

19.02.2024
Top 8 namirnica za jačanje imuniteta

 

Nikad nije loš momenat da poradimo na svom imunitetu. Naš imuni sistem je tu da nas brani od svih negativnih spoljašnjih uticaja poput bakterija i virusa. Tokom zime smo posebno izloženi sezonskim virusima zato što provodimo mnogo više vremena unutra i prostorije se nedovoljno provetravaju što pogoduje lakom širenju virusnih infekcija.

Bez obzira na stil života i godišnje doba, na imunitetu uvek možemo raditi iznutra. Dovoljno sna, redovna fizička aktivnost i adekvatna ishrana predstavljaju odličnu osnovu za optimalno funkcionisanje našeg organizma. Zato u današnjem blogu sa vama delimo naš izbor od top 10 namirnica koje jačaju vaš imunitet!

 

Bobičastvo voće

Bilo da su u pitanju borovnice, kupine, maline ili neko drugo egzotičnije bobičasto voće poput acai ili goji bobica, ovo voće je prepuno vitamina i nutritijenata koji su potrebni da ojačaju vaš imuni sistem. Lako ih je kombinovati sa jogurtom i ovsenom kašom ili od njih napraviti smoothie, a možete ih konzumirati i kao deo laganog deserta.

 

Bademi

Bademi, kao i mnogi drugi orašasti plodovi, sadrže veliku količinu minerala i vitamina poput vitamina B6, magnezijuma i selena. Bademi predstavljaju jednu od najzdravijih užina koju možete prirediti sebi, ali nemojte preterivati. Bademi i drugi orašasti plodovi su veoma kalorični, pa lako možemo uneti veću količinu od one koja nam je potrebna.

 

Brokoli

Možda nije najomiljenije, ali je jedno od najzdravijih povrća koje može završiti na vašem tanjiru. Brokoli je bogat A, C i E vitaminima, kao i vlaknima i antioksidantima. Najviše hranljivih sastojaka brokoli zadržava kada je kuvan na pari.

 

Beli luk

Nasuprot brokoliju, beli luk je veoma popularna namirnica za jačanje imuniteta na našem podneblju. Još od davnina je beli luk poznat kao glavni asistent u borbi organizma protiv raznih infekcija, a ranije su ga koristili i u borbi protiv visokog pritiska zato što poboljšava opšte stanje arterija. Svakako, beli luk obiluje nutritijentima koji poboljšavaju naš imunitet.

 

Đumbir

Bilo da je u pitanju začin ili sam koren biljke, đumbir ima značajno mesto u tradicionalnoj medicini. Đumbir pomaže kod mučnina (posebno u trudnoći kada žene imaju ograničen izbor lekova koje smeju koristiti), smanjuje inflamatorne procese i pomaže kod grlobolje. U pitanju je prirodan lek koji pomaže našem organizmu da se odbrani od štetnih spoljnih uticaja.

 

Spanać

Spanać nije džabe bio omiljeno Popajevo jelo! Ova biljka prepuna je vitamina C i E, kao i drugih korisnih sastojaka i antioksidanata koji pomažu našem organizmu u odbrani od prehlade. Bogat nutritijentima, spanać se lepo slaže sa mnogim domaćim jelima i treba ga inkorporirati u ishranu.

 

Zeleni čaj

Još jedan popularni element tradicionalne medicine, zeleni čaj sadrži određenu dozu kofeina, pa ujedno može biti zamena za crni čaj ili kafu. Zeleni čaj obiluje antioksidantima koji poboljšavaju naš imuni sistem dok ujedno ubrzavaju naš metabolizam i pomažu nam da se oslobodimo viška vode.

 

Jogurt

Jogurt često previdimo kada su u pitanju namirnice korisne za naš organizam. Ovaj mlečni proizvod sadrži kulture korisne za naš digestivni sistem, a takođe je bogat i vitaminom D koji je esencijalan za normalno funkcionisanje našeg imuniteta. Prilikom izbora jogurta obratite pažnju na to da u njemu nema nepotrebno dodatog šećera.

 

Nadamo se da vam je naš izbor namirnica za jačanje imuniteta bio od pomoći!

Uvek tu za vas,

vaša Mobilna sestra