Top 5 načina da ojačate svoj imunitet

26.08.2021
Top 5 načina da ojačate svoj imunitet
Često za različite vrste dodataka ishrani koje možete kupiti na svakom ćošku možete čuti da "jačaju imunitet". Međutim, naš imuni sistem ne funkcioniše baš tako jednostavno: potrebno je mnogo više od nekoliko kapsula da bi naš organizam funkcionisao kako treba.
 
Naš imuni sistem je izuzetno kompleksan i da bismo se osećali dobro i bili puni energije potrebno je napraviti adekvatan balans. Imunitet mora biti dovoljno jak da se odbrani od neželjenih bakterija i virusa, a u isto vreme treba izbeći preterane imunitetske reakcije u obliku alergija i autoimunih poremećaja.
 
Uprkos svojoj kompleksnosti, postoje određene životne navike koje naš imunitet posebno ceni kada je u pitanju borba protiv negativnih spoljnih uticaja i bolesti. Zato danas sa vama delimo top 5 načina da ojačate svoj imunitet i pružite mu sve što je neophodno za njegovo optimalno funkcionisanje. 
 

Zdravlje na usta ulazi 

 
Prvi postulat dobrog imuniteta je zdrava, balansirana ishrana. To znači da treba unositi puno povrća, voća, proteina, žitarica od celog zrna i zdravih masti. Osim izbora kvalitetnih namirnica, bitno je obratiti pažnju da se u našoj ishrani nađe dovoljno izvora vitamina bitnih za normalno funkcionisanje našeg organizma:
 
  • Vitamin B6 možete naći u piletini, tunjevini, lososu, bananama i zelenom povrću 
  • Vitamin C se nalazi u citrusnom voću, jagodama, brokoliju, paradajzu, spanaću... 
  • Vitamin E se nalazi u bademima, suncokretovom ulju i semenkama, spanaću, puteru od kikirikija... 
 
Najbolji način da naše telo absorbuje vitamine jeste kroz kvalitetnu ishranu. Vitamini u obliku šumećih tableta i kapsula imaju višestruko slabiji efekat. 
 

Redovna fizička aktivnost 

 
Vežbanje ne služi samo građenju mišićne mase i pripremama za ulazak u kupaći kostim tokom leta, već predstavlja bitan element jakog imuniteta. 
 
Kako vežbanje utiče na stanje našeg imuniteta? Veoma jednostavno: vežbanje ubrzava cirkulaciju i metabolizam, omogućavajući brže i efikasnije kretanje kroz naše telo ćelijama zaduženim za odbranu od bakterija i virusa. 
 
Čak i samo 30 minuta umerene do intenzivne vežbe dnevno može napraviti veliku razliku za vaš imunitet. 
 

Unosite dovoljno tečnosti 

 
Preporuka od 2 litra vode dnevno je zlatni standard na kojem bi vam vaše telo bilo više nego zahvalno. Limfa u kojoj se nalaze ćelije relevantne za borbu sa negativnim spoljnim uticajima sastoji se mahom od vode. Dehidratacija, između ostalog, dovodi do usporenja kretanja limfe i drugih zdravstvenih problema. 
 
Čak i ako ne vežbate i ne znojite se, vaše telo troši određenu količinu vode na dnevnom nivou koju morate nadoknaditi. U današnje vreme postoje čak i aplikacije putem kojih možete voditi računa o svom unosu tečnosti. 
 

Naspavajte se

 
Najlakši način da pomognete svom imunitetu jeste redovan san u dužini od minimalno 7 sati dnevno. Mnogo toga bitnog za naš organizam se događa dok mi spavamo. Jedna od tih stvari je kreiranje odbrambenih ćelija u našem organizmu. 
 
Naučno je dokazano da nenaspavani ljudi imaju mnogo veće šanse da se razbole od sezonskih virusa ili prehlade. 
 

Smanjite nivo stresa 

 
Iako se istraživanja na temu korelacije stresa i imuniteta još uvek sprovode, naučnici su već došli do određenih zaključaka. Naime, dugoročna izloženost visokom nivou stresa može izazvati odgovor našeg organizma koji obara našu otpornost na viruse i bakterije.
 
Stres je, ipak, individualna stvar i svako mu prilazi na različiti način. Bitno je smanjiti nivo stresa koliko je moguće ili naći kanale putem kojih stres možete "izbaciti" iz organizma. 
 

A šta kad nastupe zdravstveni problemi? 

 
Nijedan imunitet nije savršen. Bitno je da slušamo svoje telo i pazimo na granice svojih mogućnosti. "Burn out sindrom" se u određenim zemljama uvodi kao zvanična dijagnoza zbog sve većih problema radnika sa izgaranjem na poslu. Kada nastupi zdravstveni problem potrebno je postupiti po nalogu lekara, bilo da su prepisani lekovi, dodaci ishrani, injekcije ili infuzije. 
 
Terapiju po nalogu lekara u obliku infuzije ili injekcije možete primiti i kod kuće uz usluge Ambulante za kućnu zdravstvenu negu "Mobilna Sestra". Onda kada smo Vam potrebni, u najkraćem roku od poziva, dobijate uslugu stručne medicinske sestre sa iskustvom u Vašem domu. Za sve informacije pozovite nas na 060 32 64 666. 
 
Čuvajte svoje zdravlje, 
 
Vaša Mobilna sestra