Ostanite hidrirani tokom letnjih vrućina uz 5 lakih saveta

19.07.2023
Ostanite hidrirani tokom letnjih vrućina uz 5 lakih saveta
 
 
Uporne letnje vrućine i visoke spoljne temperature koje donose vreli toplotni talasi koji traju danima, a nekad i nedeljama, predstavljaju veliki izazov za normalno funkcionisanje našeg organizma. U gradskim sredinama ljudi se još teže nose sa vrućinama jer nije problem samo visoka temperatura vazduha i celodnevna izloženost suncu: velika rasprostranjenost betonskih površina i prateći manjak zelenih površina i hladovine dodatno dižu temperaturu.
 
Letnje vrućine posebno padaju teško trudnicama, hroničnim bolesnicima, starima sa pridruženim bolestima, kao i fizičkim radnicima koji svoj posao rade napolju. Ove kategorije stanovništva moraju posebno povesti računa o zaštiti od Sunca i redovnoj hidrataciji. 
 
Zato u današnjem postu sa vama delimo nekoliko jednostavnih saveta kako da ostanete hidrirani i pomognete sebi i svom organizmu da lakše izdrži letnje vrućine, pogotovo ako niste u mogućnosti da ceo dan ostanete u zatvorenom prostoru u kojem radi klima ili ventilator.

 

Kako ostati hidriran tokom letnjih vrućina? 

 
1. Započnite dan unosom tečnosti. Časa ili dve obične vode ili nezaslađenog ledenog čaja su prava stvar za aktivan početak dana. Na ovaj način pokrećete metabolizam i imate više energije za ostatak dana. 
 
2. Redovno unosite tečnost tokom dana. Preporučenih 2 litra tečnosti je optimalna količina neophodna organizmu za pravilno funkcionisanje, a kada su temperature visoke slobodno možete uneti i više. Postoje i aplikacije koje vas podsećaju da je vreme da unesete tečnost, u slučaju da sami ne možete da se setite dovoljno često. Ne zaboravite, ako osetite jaku žeđ, to znači da je vaše telo već na pragu dehidratacije. 
 
3. Nosite flašicu vode sa sobom. U današnje vreme postoje sjajne opcije u vidu flašica od prilagođenih materijala za višekratnu upotrebu sa primamljivim dizajnom koje su lake za korišćenje i tu su da vam pomognu da održite svoju hidrataciju na željenom nivou. 
 
4. Izbegavajte direktno izlaganje suncu, posebno u periodu od 10h do 17h tokom letnjih meseci. Osim štetnog zračenja, izloženost direktnoj sunčevoj svetlosti veoma brzo zagreva organizam i stimuliše znojenje radi rashlađivanja, čime se gubi voda. 
 
5. Nosite adekvatnu letnju odeću pravljenu od prirodnih materijala poput pamuka i lana. Ovakva odeća dozvoljava vašoj koži da diše i smanjuje dodatno zagrevanje organizma i znojenje. 
 
Ne zaboravite da tokom letnjih meseci zaštitite i svoju kožu adekvatnim proizvodima sa visokim SPF faktorom, posebno ako ste često izloženi Suncu. 
 
 

Davanje infuzije kao prva pomoć kod dehidratacije

 
 
Davanje infuzije predstavlja administriranje određenog infuzionog rastvora (tečnosti) direktno u organizam, čime se postiže brza i efikasna rehidratacija organizma. Infuzija često predstavlja prvu pomoć u teškim slučajevima dehidratacije i daje se prema nalogu lekara.
 
Infuziju kod kuće možete primiti od strane Mobilne medicinske sestre po pozivu iz Ambulante za kućnu zdravstvenu negu Mobilna sestra. Mobilna sestra izlazi na teren i dolazi na Vašu adresu na teritoriji grada Beograda gde pruža sve neophodne medicinsko-tehničke usluge poput davanja infuzija i injekcija.
 
Naše usluge možete zakazati u terminu koji vama odgovara putem broja telefona 060 32 64 666 ili 011 71 15 269 bilo kojim danom u nedelji od 08h do 20h. Za sve informacije, stojimo vam na raspolaganju!
 
Vaša Mobilna sestra