Previše. Jednostavno ih je previše i iako možemo polemisati šta su sve uzroci povreda u saobraćaju, kao i samih saobraćajnih nezgoda, o tome kako se najbolje moguće zaštititi, kako ne treba piti, pričati telefonom ili prebrzo voziti. Tragedija je neminovna, bilo da je ishod fatalan ili posledice trajne, ne samo fizički, već i psihički. I svako ko je bio žrtva pa makar i najmanjeg udesa zna vrlo dobro-trauma i bol ne jenjavaju, a često posledice saobraćajnih nezgoda značajno utiču i na kvalitet života, kao i na mogućnosti funkcionisanja na više nivoa. Od toga da se često navuče strah od vožnje, puta ili čak izlaska van kuće, do toga da se nečije čitave karijere menjaju kao posledica povreda, do toga da kompletan psiho-fizički svet trpi, nepovratno.
Iako
terapije, tretmani, vežbe, fizikalne terapije, psiho-terapije i Psihološko savetovalište, nega i briga
tokom oporavka i dugih, predugih perioda nepokretnosti, administracija
katetera, kesa, presvlačenja i kupanja, problema sa govorom, disanjem, pokretnošću
i svim mogu da ublaže neprijatnosti i bolove i pospeše oporavak, on je
suštinski doživotan i na njega se treba pripremiti.
Borba nakon saobraćajnog udesa-snaga upornosti, istrajnosti i kvalitetne nege
Iako su
oni istaknutiji ishodi oni fatalni u kojima je tragedija teška i konačna,
jednako bole tihe patnje onih koji nekako prežive, ali ih čeka borba beskrajna,
duga i teška. Nije lako o ovome ni govoriti kada su brojke toliko velike, a
mnogi od vas koji ovo čitate se upravo i nalazi u takvoj ili sličnoj situaciji,
ili pak poznaje upravo nekog ko je u ovakvoj situaciji bio ili jeste.
Primeri su brojni koji svedoče o tome do koje mere tako nešto menja život.
Setimo
se brojnih naslova. Mladi bračni par na medenom mesecu stradao u udesu, jedva
preživeli, oboje na ivici smrti, ona doživotni invalid.
Mlada i uspešna violinistkinja u udesu zamalo izgubila ruku, zauvek umanjena
funkcija pokretnosti u istoj. Nekad ni terapija ni operacije ne mogu nikako
vratiti stvari u pređašnje stanje. Ljudsko telo je nekako takvo, trošno i
krhko. Ali nema nigde naslova o tome kako i šta dalje. Kako je ta
violinistkinja morala da potpuno iznova stvori sebe, upornom negom, terapijom i
snagom volje, oporavkom psihičkim jednako kao i fizičkim. Niko se ne pita kako
je ići sa operacije na operaciju i koja je snaga ljubavi, žrtve i kako
prevazići bes pitanja koje će svako sebi postaviti - zašto baš meni.
Zašto ikome?
Nema tu pošteđenih strana, jednako je stravično i onome ko je u nesreći žrtva i onome ko je istu izazvao. Jer u saobraćajnim nezgodama svi su žrtve. I svi gube daleko više od materijalne štete.
Šta se čini za prevenciju saobraćajnih udesa
U cilju unapređenja bezbednosti u saobraćaju, smanjenja broja nesreća, poginulih i povređenih, usvojena je Strategija za bezbednost saobraćaja 2015-2020, ali mnogi tvrde da ciljevi Strategije uopšte nisu ispunjeni. Ovo donekle potvrđuje i statistika.
"Prema ovoj Strategiji, do 2020. godine na putevima u Srbiji treba da bude upola manje poginulih u odnosu na crne brojke iz 2011. godine. Međutim, u 2015. i 2016, poginulo je 236 ljudi više nego što je bio prelazni cilj Strategije", kaže prof. dr Miladin Nešić.
Direktorka Agencije za bezbednost i sigurnost Jasmina Milošević je iznela podatak da godišnje na putevima širom sveta pogine oko 1,5 milion ljudi, da se svakih šest sekundi desi jedna saobraćajna nezgoda, na svakih dva minuta život izgube tri osobe, na četiri jedno dete.
U Srbiji se u proseku godišnje dogodi više od 60 hiljada saobraćajnih nezgoda, u kojima oko 800 lica izgubi život, a najviše stradalih je u starosnoj dobi od 18 do 25 godina.
Šta su glavni uzroci saobraćajnih nezgoda
Najčešći uzroci nezgoda su neprilagodjena brzina, nepoštovanje saobraćajnih propisa, upotreba alkohola i nevezivanje sigurnosnih pojaseva.
Saobraćajni traumatizam sa svojim posledicama, odnosno visokom stopom smrtnosti, povređivanja i posledičnim invaliditetom, predstavlja opterećenje celog društva, ne samo sistema zdravstvene zaštite.
Sa javnozdravstvenog aspekta deca i mladi su u fokusu pažnje, jer predstavljaju posebno ranjivu kategoriju učesnika u saobraćaju.
Posledice povreda dece i mladih su posebno značajne, jer dovode do fizičkih i psihičkih promena, a mogućnost od pojave ranog invaliditeta je posebno povećana.
Usvajanje i primena svih pravila bezbednog ponašanja, kao i posedovanje znanja i veština o načinu pravilnog reagovanja u slučaju saobraćajnih nezgoda, posebno je važna jer se upravo na taj način može uticati da se broj teško i lako povređenih lica u saobraćajnim nezgodama spreči ili značajno smanji.
(izvor: Gradski zavod za javno zdravlje Beograd)
Usluge Mobilne sestre za kućnu negu lica
Sve usluge mobilne sestre prate
potrebe, realne i stvarne onih kojima je naša pomoć potrebna.
Tek kada se nađemo u takvoj situaciji shvatamo šta sve ne možemo sami, ali
niste sami.
Mi pomažemo na veliki broj načina, a pored navedenih usluga, nudimo i brigu oko
nabavke kućnih potrepština, pranje veša, peglanje, pranje posuđa...
Nama koji ovo možemo, možda deluje banalno, ali postoperativna i stanja
oporavka nisu laka nimalo ni za one koji su u procesu lečenja, ni za one oko
njih koji na svaki način žele svojim najbližima da pomognu, a istovremeno i da
obave redovne obaveze i poslove. Često se susrećemo sa ovim problemom i ne
treba da vas grize savest. Ovo nisu prijatne teme i ne kaže se bez razloga da
su u pitanju nesreće.
Iz iskustva i potrebe naših klijenata izdvajamo sledeće usluge:
I u nesreći je važno da znate da niste
sami. Oporavak je brži i lakši uz adekvatnu pomoć. Mi postojimo upravo zato.
Vaša Mobilna Sestra