Kako se sačuvati od prehlade?

29.09.2022
Kako se sačuvati od prehlade?

 

Prelazni period sa fluktuirajućim dnevnim temperaturama predstavlja izazov za svakog od nas, ali i za naš imunološki sistem. Dok je ujutru uglavnom hladno, tokom dana ume biti prijatno, pa nagli pad temperature predveče dovede do toga da smo često neadekvatno obučeni za spoljnu temperaturu.

Tokom prelaznog perioda često se susrećemo sa prehladama, koje ako se ne tretiraju na vreme, mogu prerasti u ozbiljniji zdravstveni problem. Zato se u današnjem blogu osvrćemo na osnovne načine putem kojih možete ojačati vaš imuni sistem i sprečiti prehladu:

 

Raznovrsna ishrana uz puno tečnosti

Ishrana bogata vlaknima, voćem, povrćem, orašastim plodovima obezbeđuje našem organizmu neophodne hranljive materije za optimalno funkcionisanje i jak imunitet. Obezbedite sebi dnevnu dozu vitamin iz ishrane, a ukoliko to nije moguće, konsultujte se sa vašim lekarom oko moguće suplementacije.

Ledenu kafu od jeseni zamenite voćnim i biljnim čajevima sa blagotvornim dejstvom. Ne zaboravite da unosite dovoljno tečnosti na dnevnom nivou. Izbegavajte industrijske šećere, gazirane zaslađene sokove, previše masti i brzu hranu.

 

Higijenske navike

Najefikasniji način da se zaštitite od virusa i bakterija jeste pravilno i redovno održavanje higijene. Možda ste ovo već mnogo puta čuli, posebno u jeku globalne pandemije, ali ćemo ipak zajedno utvrditi gradivo još jednom: redovno pranje ruku nakon što ste bili u kontaktu sa javnim površinama bilo koje vrste ili drugim ljudima je od suštinske važnosti.

Ukoliko radite u kolektivu, posebno obratite pažnju da ne delite svoj pribor za jelo, čaše ili šolje sa drugim ljudima. U gradskom prevozu uvek možete nositi jednokratnu masku ukoliko je gužva.

Ukoliko je neko od vaših ukućana prehlađen, izbegavajte bliski kontakt i potrudite se da redovno provetravate prostorije.

 

Uredan raspored spavanja

Redovan san dovoljne dužine (6 do 8 sati dnevno) je za odraslu osobu okosnica zdravlja i dobrog imuniteta. Potrudite se da na spavanje odlazite svaki dan u slično vreme i da se ne izlažete jakoj svetlosti ekrana neposredno pred spavanje. Na prve znakove prehlade potrudite se da svom organizmu pružite što više odmora i sna, kako biste se brže oporavili.

 

Fizička aktivnost

Nemojte zamenariti važnost fizičke aktivnosti za vaše opšte stanje, nivo energije, kondiciju i imunitet. Odvojite vreme za trening nekoliko puta nedeljno ili makar sat vremena šetnje svaki drugi dan. Ne zaboravite da se tokom prelaznog perioda oblačite slojevito!

 

Kao što vidite, najbolji lek za prehladu je: prevencija! Uz male korekcije u životnom stilu, postaćete otporniji na sezonske viruse i lakše ćete prebroditi prelazne periode i zimu.

 

A za sve ozbiljnije zdravstvene probleme, tu je Mobilna sestra!

 

Mobilna sestra, profesionalna medicinska sestra po pozivu, stoji vam na raspolaganju sa svojim znanjem i dugogodišnjim iskustvom za sve medicinsko-tehničke radnje i neophodnu pomoć u kućnim uslovima. Sa personalizovanim pristupom svakom pacijentu, uz puno strpljenja i pažnje, pružamo usluge medicinske sestre u vašoj kući ili stanu na teritoriji Beograda. Naš cilj je pomoć pacijentima svih uzrasta u kućnim uslovima, kao i olakšavanje bolesti i starosti.

Bilo da vam je potrebno uslužno uzimanje laboratorijskih uzoraka, davanje terapije putem injekcije ili infuzije kod kuće po nalogu lekara, davanje klizme, previjanja, nega rana i dekubitusa ili bilo koja druga usluga stručne medicinske sestre, Mobilna sestra je tu za vas.

Za više informacija možete nas kontaktirati putem telefona 060 32 64 666 ili 011 71 15 269 svakim danom u nedelji između 08h i 20h. Stojimo vam na raspolaganju za sva pitanja i nedoumice!

Vaša Mobilna sestra