Brži rad creva uz 5 lakih saveta

07.01.2022
Brži rad creva uz 5 lakih saveta
Praznici su obično vreme kada većina nas manje brine o svojoj ishrani. Na prazničnoj trpezi prvo se nađe predjelo i ruska salata, pa čorbica, glavno jelo gde se često viđaju sarme i pečenje, a gde je gozba tu je uvek i torta ili domaći kolači. A da ne pričamo što narednih dana moramo pojesti sve što je preostalo, pa se tako teška hrana nađe na meniju više dana zaredom... O vitkom struku ćemo, naravno, brinuti od narednog ponedeljka! 
 
Nije ni čudo što su digestivni problemi poput gorušice, mučnine ili zatvora mnogo učestaliji za vreme praznika. A još kada se sva ta hrana zalije ponekim pićem, eto pravog izazova za nepripremljen stomak. Teška hrana može napraviti još veći problem kada je odjednom, u velikoj količini, konzumiraju ljudi koji su prethodno postili.
 
Zato sa vama ovom prilikom delimo nekoliko jednostavnih saveta da povratite balans svog digestivnog sistema nakon svih tih obilnih obroka.
 

5 lakih saveza za brži rad creva

 

1. Unosite dovoljno tečnosti 

 
8 časa vode dnevno je preporuka za koju smo skoro svi čuli, a retko ko je se pridržava. Našem organizmu neophodna je tečnost u većim količinama kako bi pravilno funkcionisao, a voda ujedno pomaže bržem i lakšem radu creva. 
 
Ako primetite da ne unosite dovoljno vode, instalirajte neku od popularnih aplikacija koja će vas podsećati kada je vreme za novu času vode. Umesto vode možete piti i voćne čajeve. 

 

2. Redovno vežbajte 

 
Redovno vežbanje u trajanju od bar 30 minuta dnevno ima dokazan pozitivan efekat na rad creva. Vežbanje ne mora biti naročito intenzivno - dovoljno je da redovno šetate, mada džogiranje ili vožnja bicikla imaju bolji efekat. 
 
Fizička aktivnost ubrzava ceo metabolizam, pa tako i vaša creva, a mišićne kontrakcije putem kojih i sama hrana prolazi kroz organizam mogu ubrzati pražnjenje. 

 

3. Jedite hranu bogatu vlaknima

 
Vlakna su krucijalan deo naše ishrane koji pomaže crevima da lakše obrađuju svu hranu koju u njih unesemo. Žitarice, lisnato povrće i sveže voće mogu delovati stimulativno na vaša creva. Izbegavajte industrijske šećere, gazirana pića i masnu hranu. 
 

4. Minimizirajte unos brže hrane i izbegavajte prejedanje

 
Ma koliko nam se nekad činilo izazovnim da ne probamo baš sve što se nađe na slavskom stolu ispred nas, ipak je za naša creva bolje ako jedemo umereno i polako. Više manjih obroka dnevno umesto jednog ili dva velika takođe pomažu brži rad creva. 
 

5. Dobro sažvaćite hranu koju jedete

 
Varenje hrane zapravo počinje u ustima: uz pomoć zuba i pljuvačke, hrana počinje proces razlaganja u ustima. Što više žvaćete, to će ostatku vašeg digestivnog sistema biti lakše da obradi hranu. 
 
Na brzinu rada creva takođe utiču faktori poput godina, genetike, fizičke aktivnosti, koliko hrane se unosi, kakva hrana se unosi, brzina metabolizma, stanje mentalnog zdravlja, hidriranost i kvalitet sna. 
 
Kada izostane pražnjenje creva nekoliko dana, stvori se nelagoda i naduvenost stomaka, možemo reći da je došlo do opstipacije odnosno zatvora. 
 

Šta kad opstipacija potraje? 

 
Ukoliko zastoj creva (odsustvo pražnjenja ili nemogućnost potpunog pražnjenja) traje duže od nekoliko dana, pokušajte da otkrijete uzrok i obratite se nadležnom lekaru kako bi problem što brže bio rešen. Lekar će vam prepisati određenu terapiju ili davanje klizme.
 
Davanje klizme u kućnim uslovima je jedna od usluga Mobilne sestre, medicinske sestre po pozivu. Ovu uslugu možete zakazati radnim danima i vikendom, u terminu koji Vama najviše odgovara.
 
Prednost davanja klizme kod kuće jeste udobnost i očuvanje privatnosti pacijenta. Za više informacija pozovite Mobilnu sestru na 060 32 64 666 ili 011 71 15 269. Stojimo vam na raspolaganju!
 
Vaša Mobilna sestra