7 načina da očuvate svoje zdravlje

13.05.2021
7 načina da očuvate svoje zdravlje

Voditi zdrav život predstavlja izazov svakog pojedinca u današnje vreme. Svakodnevni stres i ubrzan tempo života stvaraju pritisak kako na naš imunitet, tako i na naše mentalno i fizičko zdravlje. Zdrave navike treba uvoditi u što ranijem životnom dobu i treba im ostati dosledan, kako bismo ostali zdravi i vitalni u poznim godinama.

7 proverenih načina da očuvate svoje zdravlje


Sa vama danas delimo nekoliko lakih načina da učvrstite i sačuvate svoje zdravlje, ali i poboljšate vaš imunitet.

1. Budite fizički aktivni najmanje 30 minuta svakog dana. Šetnja, sport, joga ili ples - izbor je vaš. Ukoliko smatrate da ne možete odvojiti pola sata u kontinuitetu za neku fizičku aktivnost, pokušajte da odvojite par puta po 10 minuta u toku dana.

2. Unosite više vlakana, a manje masti kroz vašu ishranu. Voće, povrće i žitarice su važan element zdrave ishrane. Brza hrana puna masti i soli, zašećereni veštački sokovi i grickalice ne treba da budu svakodnevno na vašem meniju. Redovne godišnje provere krvne slike mogu vam otkriti šta je to što trebate da popravite u svojoj ishrani kako bi vaš organizam bolje funkcionisao.

3. Održavajte higijenu zuba na zadovoljavajućem nivou. Loša higijena usta i zuba kasnije dovodi do niza drugih zdravstvenih problema. Pranje zuba je neophodno minimalno dva puta dnevno (ujutru i uveče), a nemojte zaboraviti ni na korišćenje konca za zube. Redovne stomatološke kontrole jednom godišnje će ukazati na neophodne popravke.

4. Izbegavate izlaganje suncu između 10 ujutru i 3 popodne, posebno tokom letnjih meseci. Korišćenje krema sa visokim SPF faktorom pomaže očuvanje zdravlja vaše kože, kao i njene mladolikosti. Korišćenje solarijuma je visoko štetno za vašu kožu i značajno povećava rizik od nastanka melanoma. Njega možete zameniti zdravijim opcijama poput proizvoda za samopotamnjivanje i air brush-a.

5. Obratite pažnju na svoje mentalno zdravlje i zatražite stručnu pomoć ako mislite da vam je potrebna. Depresija i anksioznost su sve prisutnije, posebno kod mlađih generacija. Zanemarivanje mentalnog zdravlja neminovno dovodi do degradacije fizičkog zdravlja. Ukoliko primetite neke od simptoma narušenog mentalnog zdravlja, popričajte sa osobom od poverenja ili se obratite stručnjaku za pomoć.

6. Spavajte redovno i dovoljno. Za odraslog čoveka, dobro prospavana noć predstavlja 6 do 8 sati neprekidnog sna. Nemojte oduzimati sebi od sna jer tako oduzimate i od svojeg zdravlja. Imunitet se najlakše narušava neredovnim i nedovoljnim snom. Pokušajte da uspostavite zdravu rutinu u kojoj ležete svake večeri u slično vreme i izbegavajte jako svetlo ekrana pred spavanje.

7. Kada osetite da nešto nije u redu sa vašim telom, reagujte na vreme. Znaci oslabljenog imuniteta poput produženih prehlada, povratnih infekcija, generalne malaksalosti i manjka energije na dnevnom nivou ne smeju biti ignorisani na duže staze jer će kad-tad eskalirati u ozbiljniji zdravstveni problem. Poradite na svom imunitetu, a ako sumnjate na neki zdravstveni problem, obratite se lekaru. Što ranije ustanovite postojanje nekog zdravstvog problema, to su veće šanse za njegovo efikasno rešavanje.

Kako Mobilna sestra može pomoći vašem zdravlju? 


Ambulanta za kućnu zdravstvenu negu Mobilna sestra predstavlja integrisan zdravstveni servis koji omogućava medicinsko-tehničku pomoć u kućnim uslovima od strane stručnih medicinskih sestara po pozivu. Bilo da vam je potrebno davanje infuzije ili injekcije kod kuće, previjanje rane, davanje klizme, pomoć oko nege i higijene starih i bolesnih lica, Mobilna sestra je tu da pomogne ozdravljenju, rešavanju zdravstvenih problema i poboljšavanju kvaliteta života. 

Za više informacija o našim uslugama i cenovniku možete nam se obratiti putem telefona 060 32 64 666, putem mejla ili naših društvenih mreža. Sa puno strpljenja i prilagođenim pristupom svakom pacijentu, Mobilna sestra je tu da pruži kvalitetnu, brzu i efikasnu uslugu zdravstvene nege kod kuće. 

Uvek tu za vas, 
Vaša Mobilna sestra