6 saveta za jači imunitet

25.03.2021
6 saveta za jači imunitet


Naš imuni sistem je tu da nas brani od negativnih spoljnih uticaja poput bakterija, virusa i drugih patogena. Da bi se naš organizam lakše odbranio ili oporavio od prehlada ili bolesti, potrebno je napraviti određena prilagođavanja u stilu života i ishrani. U današnjem blogu saznajte više o znacima oslabljenog imuniteta, kao i efikasnim načinima za postizanje jakog imuniteta.


Kako prepoznati oslabljen imunitet?


Uobičajeni znakovi slabog imuniteta su:

·        Konstantan osećaj umora. Nedostatak energije za svakodnevne aktivnosti i osećaj nenaspavanosti i umora, čak i posle dobro prospavane noći, jasno ukazuju na to da je imunitet kompromitovan.

·        Česte prehlade. Dve do tri prehlade godišnje su uobičajena pojava, ali ako primetite da se događaju svakog meseca, povedite računa o imunitetu.

·        Povratne infekcije. Više od dve ture prepisanih antibiotika godišnje, bakterije koje se često vraćaju i ponovo izazivaju infekciju su jedan od znakova da su potrebne promene stila života.

·        Loše stanje kože i sporo zarastanje rana. Od stanja imunog sistema direktno zavisi koliko brzo će se koža regenerisati. Neobično sporo zarastanje rana, ogrebotina i opekotina može ukazivati na probleme sa imunitetom.

 

Kako ojačati oslabljen imunitet?


Briga o zdravlju je briga o našem imunom sistemu. Imunitet ne pada preko noći. Isto tako, potrebno je vreme i trud da se imunitet ojača. Evo nekoliko stavki na koje treba obratiti pažnju:

1.       Zdrava i raznovrsna ishrana

Sadržajna ishrana sa puno voća, povrća, žitarica i drugih namirnica bogatih vlaknima, vitaminima i antioksidantima je neprikosnovena za održavanje jakog imuniteta. Redovni obroci napravljeni od raznovrsnih namirnica ne mogu biti zamenjeni vitaminskim suplementima. Održavanje zdravog mikrobioma digestivnog sistema takođe pomaže u odbrani organizma od negativnih spoljnih uticaja.

2.       Redovan i miran san.

 Spavanje i imunitet su u bliskoj vezi. Manje od 6 sati sna na dnevnom nivou dovodi do slabljenja imuniteta. Preporučljiva količina sna za odraslu osobu je najmanje 7 sati dnevno, dok je tinejdžerima potrebno od 8 do 10 sati sna. Naše telo voli ustaljen raspored spavanja koji počinje u isto vreme. Takođe ćete lakše zaspati ako u poslednjih sat vremena pre polaska u krevet izbegavate gledanje u ekrane.

3.       Smanjite nivo stresa.

Iako možda deluje kao da je u pitanju jedan od onih saveta koji lepo zvuče, ali su teško izvodljivi, nepobitno je da nivo stresa utiče na rad naših belih krvnih zrnaca koja su zadužena za odbranu našeg organizma od spoljnih pretnji. Stalna izloženost visokom nivou stresa otvara put neželjenim virusima i bakterijama, zbog čega je bitno odvojiti vreme samo za sebe, za opuštanje i bolju brigu o zdravlju.

4.       Redovno perite ruke i održavajte distancu u zatvorenim prostorima

U svetlu svetske epidemije virusa koja traje duže od godinu dana, moramo se osvrnuti još jednom na činjenicu da smanjenje šanse za izlaganje virusima trenutno predstavlja veoma bitan postulat zdravlja. Preporučuje se pranje ruku sapunom u trajanju od 20 sekundi nakon kontakta sa javnim površinama, izbegavanje velikih skupova i održavanje distance.

5.       Kada se razbolite, ostanite kod kuće i dajte organizmu dovoljno vremena da se oporavi.

Nemojte žuriti sa povratkom poslu i obavezama pre nego što se kompletno oporavite od bolesti. Vrlo lako možete upasti u zamku ,,produžene’’ prehlade koja će vas nedeljama držati iscrpljenim i podložnim drugim bakterijama i virusima.

6.       U slučaju bolesti potražite pomoć lekara i držite se prepisane terapije.

Veoma je bitno da se javite vašem nadležnom lekaru u slučaju ozbiljnih zdravstvenih tegoba. Lekar je taj koji treba da odredi terapiju, bilo da su u pitanju injekcije, infuzije ili oralna terapija. Lekovi poput antibiotika ne trebaju se uzimati ,,na svoju ruku’’, a ukoliko su prepisani, bitno je ne prekidati terapiju odmah posle nestanka tegoba. Terapija treba da traje onoliko dugo koliko je lekar propisao.


Davanje terapije po nalogu lekara na kućnoj adresi?


Ambulanta za kućnu zdravstvenu negu ,,Mobilna sestra’’ je tu da pomogne vašem bržem i efikasnijem ozdravljenju putem pružanja profesionalnih usluga medicinske sestre na kućnoj adresi. Terapiju putem davanja injekcija, vitaminske infuzije ili infuzije sa lekovima po nalogu lekara vršimo na adresi pacijenta, u najkraćem roku od vašeg poziva.

Korišćenjem naših usluga štedite vreme i energiju neophodnu za čekanje redova u zdravstvenim ustanovama kako biste primili neophodnu terapiju. Mobilna sestra se od drugih izdvaja toplim pristupom, strpljenjem i individualnim prilagođavanjem svakom pacijentu, kako bi davanje terapije putem injekcije ili infuzije bilo što bezbolnije i udobnije.

Za sve informacije možete nas pozvati putem telefona 060 32 64 666. Uvek tu za vas,

Vaša Mobilna sestra