5 zdravih navika za zdraviju narednu godinu

31.12.2023
5 zdravih navika za zdraviju narednu godinu

Vreme praznika je takođe i vreme novogodišnjih odluka. Nova godina donosi novi početak i dozu optimizma i želje da u narednoj godini budemo bolja verzija sebe i učinimo nešto za sebe što nismo ranije.

Kod mnogih ljudi su novogodišnje odluke, pre svega, vezane za zdravlje. Zdravlje ne znači samo odsustvo bolesti: zdravlje je kompletan sklop fizičkog, psihičkog i emotivnog blagostanja kojem svi težimo. Tako i odluka ,,živeti zdravije’’ predstavlja dostizanje jednog kompleksnog cilja što, na sreću, znači da njegovom ostvarenju možemo prići na mnogo različitih načina.

U današnjem blogu delimo sa vama nekoliko jednostavnih zdravih navika koje možete uvesti u svoju rutinu i poboljšati svoje opšte fizičko i mentalno zdravstveno stanje u narednoj godini:

 

Više se krećite.

Manjak vremena i višak obaveza često nam stoje na putu kada je u pitanju redovno bavljenje sportom. Preporučena dva do tri treninga (bilo kog sporta) nedeljno možda nisu nešto što svi možemo uvesti u svoju rutinu, ali svakako postoje načini na koje možemo implementirati više kretanja u naš život. Neki od njih su prosta zamena kraćih vožnji za nešto duže šetnje ili smanjenje korišćenja lifta zarad korišćenja stepeništa.

Ako volite da vežbate, a nemate vremena za odlazak u teretanu ili druge vrste treninga, imajte u vidu da je internet prepun interesantnih video instrukcija i ideja za vežbe koje možete primeniti u svojoj kući ili stanu, a postoje i aplikacije u kojima možete pratiti neki program za vežbanje i svoj progres.

 

Izbalansirajte svoju ishranu.

Period praznika je posebno izazovan za naš organizam jer tada ljudi uglavnom daju sebi malo oduška, pojedu i popiju malo više, ne vodeći računa o pravilnoj ishrani. Praznične trpeze posebno teško mogu pasti vernicima koji su postili duže vreme, pa prekid posta nekad dovodi do raznih stomačnih tegoba.

Ishrana bogata vlaknima, žitaricama, voćem i povrćem, morskim plodovima i mesom sa manjim procentom masti dovodi naš organizam u optimalno zdravstveno stanje. Uvođenje zdrave ishrane možete početi izbacivanjem nezdravih elemenata iz svog jelovnika: zašećerenih sokova, industrijskih slatkiša i brze hrane.

 

Ne zaboravite godišnji sistematski pregled.

Prevencija je izuzetno bitna, posebno danas kada unosimo nezdraviju hranu nego nekada i dišemo vazduh lošijeg kvaliteta. Razvoj i posledice mnogih opakih bolesti se mogu sprečiti ili ublažiti ranom detekcijom. Redovni jednogodišnji sistematski pregled koji podrazumeva opšte laboratorijske analize, pregled interniste, dermatologa, ginekologa/urologa i bazični ultrazvučni pregledi doprinose našem dugoročnom zdravlju.

 

Potražite pomoć ukoliko vam je potrebna.

Potpuno je svejedno kakva pomoć je u pitanju: ako osetite potrebu za istom, potražite je. To može biti potreba za druženjem i razgovorom sa prijateljima, potrema za pomoći u obavljanju kućnih poslova i brizi o deci, pomoć u radu na zahtevnom poslovnom projektu ili stručna pomoć terapeuta kada prolazite kroz težak životni period. Ako ne potražite pomoć, nećete je dobiti, stoga je uvek potražite kada osetite da vam je potrebna!

 

Odvojite vreme za sebe.

U brzom ritmu života i mnoštvu poslovnih i porodičnih obaveza, često zaboravimo da odvojimo vreme za sebe i ono što samo mi volimo da radimo. Ukoliko već nemate, sada je idealno vreme da pronađete neki hobi u kome ćete uživati i koji će vas činiti srećnim.

 

I ne zaboravite: većina novogodišnjih odluka se zaboravi već do kraja januara. Nemojte dozvoliti da to bude slučaj ukoliko je vaša odluka da vodite zdraviji život. Vaše telo će vam biti zahvalno u godinama koje dolaze!

 

Uvek tu za vas,

Vaša Mobilna sestra.