5 načina da ostanete hidrirani tokom letnjih vrućina

24.06.2021
5 načina da ostanete hidrirani tokom letnjih vrućina


Ove godine su letnje vrućine počele ranije nego prethodnih godina. Temperatura koja doseže skoro do četrdesetog podeoka preti da obori rekorde najtoplijeg junskog dana u Beogradu od početka merenja. Visoke spoljne temperature mogu dovesti do niza zdravstvenih problema, čak i kod ljudi koji su inače relativno dobrog zdravlja.

Zdravstveni problemi koje često srećemo tokom letnjih vrućina jesu: sunčanica, opekotine od sunca, dehidratacija, stomačni problemi i toplotni udar. Dehidratacija nastaje kada čovek ne unosi dovoljno vode u organizam, a istovremeno gubi vodu kroz znoj ili na druge načine: usled dijareje, povraćanja itd. 

Preporučena količina vode na dnevnom nivou za prosečnog čoveka je oko 2 litra dnevno, s tim što se tokom letnjih vrućina gubi mnogo više vode, pa stoga treba više i unositi. Do blage dehidratacije veoma često dolazi tokom toplih letnjih dana. Čim osetite žeđ, sa sigurnošću se može reći da ste već blago dehidrirali. 

Kako uneti dovoljno tečnosti i ostati hidriran tokom letnjih vrućina? 


1. Počnite dan velikom čašom vode. 

Sa limunom, nanom ili ni sa čim, velika časa vode je najzdraviji način da počnete dan ako su najavljene visoke spoljne temperature. Ako pijete kafu ujutru, neka i ona bude praćena čašom vode. Časa vode sa limunom važi za napitak koji pospešuje imunitet i ubrzava metabolizam. 

2. Pratite količinu tečnosti koju unosite. 

Naši pametni mobilni telefoni nam putem različitih aplikacija mogu pomoći da ispratimo koliko smo tečnosti uneli u toku dana. Osim toga, ove aplikacije se mogu podesiti tako da vas podsećaju da pijete više tečnosti. 

3. Ne čekajte da dehidrirate da biste uneli tečnost. 

Tokom letnjih vrućina uvek nosite flašicu vode sa sobom. U današnje vreme se za ovu namenu mogu koristiti višekratne flašice od nerđajućeg čelika ili flašice od posebnih materijala koje mogu vašu vodu držati ohlađenom duži vremenski period. 

4. Jedite namirnice bogate tečnošću. 

Određene namirnice poput lubenice i krastavca sadrže visok procenat vode i predstavljaju pravo letnje osveženje. Supe i bistre čorbe su takođe sjajan izbor za nadoknadu tečnosti. 

5. Ukoliko primetite simptome ozbiljne dehidratacije, javite se lekaru što pre. 

Zamor, jaka žeđ, suvoća usta, vrtoglavica, grčevi, iritabilnost, delirijum i urin tamne boje su najčešći simptomi dehidratacije. Do dehidracije često dolazi tokom pojačane fizičke aktivnosti, tokom velikih vrućina, zbog određenih zdravstvenih problema poput povraćanja, dijareje itd. 

Ukoliko sumnjate da je nastupio ozbiljan oblik dehidratacije kod vas ili nekog vama bliskog, bitno je da se što pre javite lekaru kako bi vam prepisao adekvatnu terapiju za brzu nadoknadu tečnosti, elektrolita i drugih hranljivih materija.

Davanje infuzije za rehidrataciju i brže ozdravljenje 


Različiti infuzioni rastvori sa vitaminima ili elektrolitima su često prva pomoć kod dehidratacije kako mlađih, tako i starijih pacijenata. Infuziju prepisuje lekar, a administrira je stručna medicinska sestra. Infuziju po nalogu lekara možete primiti i kod kuće, uz usluge Mobilne sestre, Ambulante za kućnu zdravstvenu negu. 

Mobilna sestra je medicinska sestra na terenu koja pruža medicinsko-tehničke usluge kao što su davanje infuzija i injekcija na kućnoj adresi pacijenta. U kratkom roku od vašeg poziva na 060 32 64 666, ali i u terminu koji pacijentu najviše odgovara, Mobilna sestra izlazi na teren i pruža neophodnu zdravstvenu pomoć. 

I ne zaboravite: unos dovoljno tečnosti, izbegavanje izlaganja suncu u periodu kada je najštetnije, lagana odeća i korišćenje SPF faktora pomažu očuvanje vašeg zdravlja tokom letnjih meseci. 

Vaša Mobilna sestra