10 najboljih saveta za dug i zdrav život

15.04.2022
10 najboljih saveta za dug i zdrav život

 

Veliki napredak medicine doveo je do povećane očekivane dužine životnog veka ljudi. Međutim, dužina životnog veka svakog pojedinca pre svega zavisi od genetike, ali i samog životnog stila. Zato danas sa vama delimo 10 najboljih i najjednostavnijih saveta za dug i zdrav život:

  1. Održavajte optimalnu telesnu težinu

Stres, prejedanje i nekvalitetna ishrana česti su uzroci povećane telesne težine, a usporavanje metabolizma sa godinama takođe ne pomaže održavanju vitke linije. Unos prerađene hrane na dnevnom nivou dovodi do viška kilograma i većeg rizika od kardiovaskularnih bolesti, hipertenzije, nekih vrsta kancera i dijabetesa. Izbegavajte procesiranu hranu, veštačke šećere i fokusirajte se više na sveže namirnice.

  1. Obogatite ishranu vlaknima

Ishrana sa mnogo namirnica biljnog porekla smanjuje rizik od preuranjene smrti, kancera, depresije, srčanih i moždanih oboljenja. Ovo se odnosi na širok spektar voća, povrća, orašastih plodova, semenki i zrnevlja. Namirnice biljnog porekla obiluju nutritijentima i antioksidantima koji pomažu pravilan rad i imunitet našeg organizma.

  1. Unosite više orašastih plodova

Orašasti plodovi su pravi buster za ljudski organizam. Bogati su proteinima, antioksidansima, vlaknima i drugim hranljivim sastojcima. Takođe predstavljaju važan izvor vitamina i minerala poput vitamina E, vitamina B6, magnezijuma, niacina… Više naučnih studija potvrdilo je blagotvoran uticaj orašastih plodova na bolesti srca, visok krvni pritisak, inflamacije i procenat masti u telu.

  1. Ostanite fizički aktivni

Ishrana je samo jedan deo onoga što je bitno za dug i zdrav život. Drugi, podjednako važan element je fizička aktivnost. Čak i 15 minuta vežbanja dnevno može produžiti život do 3 godine. Pola sata vežbanja dnevno nekoliko puta nedeljno smanjuje rizik od preuranjene smrti za dodatnih 4%, a 150 minuta vežbanja nedeljno smanjuje rizik od preuranjene smrti za čak 28%.

  1. Spavajte dovoljno

Kvalitetan san dužine minimum 7 sati, preporučljivo tokom noći, utičenje na smanjenje depresije, stresa i pojave srčanih bolesti. Spavanje manje od 6 sati dnevno (ili više od 9 sati dnevno) dovodi do za 12% povećanog rizika od preuranjene smrti.

  1. Ostavite cigarete

Ako ste pušač, verovatno već znate da je pušenje povezano sa nizom bolesti i da dugogodišnje pušenje može da utiče na smanjivanje životnog veka za čak do 10 godina. Međutim, nikad nije kasno da prestanete sa pušenjem. Naš organizam veoma brzo vraća balans cirkulaciji i kardiovaskularnom sistemu nakon prestanka pušenja, a rizik za kancer opada svake godine nakon prestanka pušenja.

  1. Alkohol konzumirajte umereno

Preterana konzumacija alkohola povezana je sa bolestima jetre, pankreasa i srca. Konzumacija vina manje je štetna od konzumacije piva i žestine na duge staze.

  1. Kontrolišite nivo stresa

Hronični stres i anksioznost mogu dovesti do bolesti srca, šloga, a povezani su i sa rizikom od nastanka kancera pluća. Ako stres ne možete izbeći, ne zaboravite da odvojite vreme za opuštanje. Ukoliko je potrebno, potražite pomoć terapeuta.

  1. Neka kafa ili čaj budu deo vaše svakodnevne rutine

Pojedinci koji konzumiraju kafu ili čaj na dnevnom nivou smanjuju rizik od oboljevanja od hroničnih bolesti. Posebne benefite ima zeleni čaj koji deluje blagotvorno na organizam, smanjujući šanse za dijabetes, bolesti srca i kancer. Ne zaboravite da previše kofeina može dovesti do insomnije i anksioznosti, pa se zadržite na maksimalno četiri šoljice kafe dnevno.

  1. Okružite se ljudima koje volite

Ljudi su socijalna bića, pa tako ne možemo zanemariti uticaj međuljudskih odnosna na dugovečnost pojedinca. Zdravi međuljudski odnosi doprinose zdravlju srca, mozga, hormonalnom balansu i imunološkom sistemu, čime se smanjuje rizik od hroničnih bolesti.

Živeti kvalitetnu starost

Starenje je prirodan proces i sastavni deo života. Iako vreme ne možemo usporiti, možemo dati sve od sebe da u starosti što duže ostanemo aktivni i samostalni. A kada dođe do momenta kada je neophodna stručna medicinsko-negovateljska pomoć, možete se obratiti Ambulanti za kućnu zdravstvenu negu MOBILNA SESTRA.

Mobilna sestra pruža niz medicinskih i negovateljskih usluga u kućnim uslovima, poboljšavajući zdravlje i kvalitet života starijih pacijenata i ujedno oslobađajući članove porodice pacijenta od dodatnih obaveza. Briga i nega nepokretnih bolesnika, pomoć pri održavanju higijene, pomoć pri održavanju samostalnosti, nega stome, katetera, previjanje rana, davanje klizme i mnoge druge usluge su deo standardnog asortimana Ambulante Mobilna sestra.

Za više informacija o kućnoj nezi obratite nam se putem brojeva telefona 060 32 64 666 ili 011 71 15 269.

Uvek tu za vas,

Vaša Mobilna sestra